Smart tillbehör till Salomonpjäxorna

Jag var igår inne på Team Sportia för att köpa ett par bindningar (Salomon) till mina gamla skabb-skidor (tänkte kunna använda dem med samma pjäxor som mina nyskidor utifall man känner för att köra där underlaget är tveksamt). Då passade jag på att fråga efter det halk-/snöskydd som vi fick se på tisdagskvällens kursträff. TS har av någon anledning inte dessa ute i butiken, men om man frågar (tex Roger som verkar ha råkoll) så hämtar de från någon låda i lagret.

Man "snäpper" fast dem i den stålpinne som normalt ska fästas i bindningen. Därigenom slipper man dels den värsta snön som packas i skåran under skorna (och som är besvärlig att få bort), dels får man ett antal dubbar under pjäxan vilket gör den betydligt mindre halkig (i alla fall utomhus, inne på Konsums stengolv är det snarast en nackdel), och dels skyddas stålpinnen så att man inte har sönder den (eller snarast fästet för den).

Finns i alla fall i rött och gult. 79:-/par fick jag betala igår.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0